Wywiad z Barbarą Goździkowską, Dyrektor Generalną Avon Polska

16.10.2015

Barabara Goździkowska

Kobiety chorują nie tylko w październiku, dlatego staramy się mówić o tym, jak ważna jest profilaktyka raka piersi przez cały rok – mówi Barbara Goździkowska w wywiadzie, który 15 października, w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, ukazał się w specjalnym dodatku do dziennika „Rzeczpospolita” pt. „Pokonać raka”.

 

Jeśli miałaby Pani opisać Avon jednym zdaniem to jak ono by brzmiało?

Avon to firma, która od 129 lat swojego istnienia na świecie i od 23 lat w Polsce utożsamiana jest z działaniami na rzecz kobiet. Jesteśmy firmą, która sprzedaje tusz do rzęs, ale także zapewnia środki do życia i dba o zdrowie kobiet. Wiemy, że piękne usta to skarb, lecz zabieramy głos w sprawie niezależności finansowej kobiet oraz przypominamy o profilaktyce zdrowia. Na całym świecie współpracuje z nami ponad 6 milionów konsultantek, które są sercem naszej firmy.

Avon kojarzony jest przede wszystkim z różową wstążką, czyli walką z rakiem piersi. Czy tak było zawsze?

Działalność społeczna Avon jest wpisana w DNA firmy. W Polsce aktywnie prowadzimy od lat dwa duże projekty społeczne – Avon kontra Rak Piersi oraz Avon kontra Przemoc. Pierwszy z nich funkcjonuje od 1998 roku i ma na celu podnoszenie świadomości kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi. Ważną inicjatywą w tym zakresie jest dofinansowanie badań USG piersi w ramach projektu „Gabinety z Różową Wstążką”. Takie badania prowadzimy co roku. W ramach kampanii organizujemy szereg działań profilaktyczno-edukacyjnych, jak na przykład coroczny „Marsz Różowej Wstążki” który przypomina o konieczności regularnych badań a jednocześnie jest wyrazem wsparcia dla osób dotkniętych tą chorobą. W tym roku Marsz odbył się po raz osiemnasty.

Różowy Marsz przez Warszawę to już tradycja, organizują go Państwo wspólnie z Amazonkami?

Tak, z Amazonkami współpracujemy od wielu lat. Wspólnie zapraszamy na Marsz oraz organizujemy „Gabinety z Różową Wstążką” i planujemy działania edukacyjne mające na celu szerzenie świadomości profilaktyki raka piersi.

Ważna jest dla nas także współpraca z lekarzami. W ramach programu stypendialnego prowadzonego przez firmę Avon globalnie, w zeszłym roku trzy lekarki z Polski wyjechały do USA na szkolenia w najlepszych ośrodkach klinicznych specjalizujących się w leczeniu raka piersi. To wielki sukces dla Polski. Również w przyszłym roku dla lekarzy zajmujących się onkologią przygotowujemy program szkoleniowy w USA. Pierwszy etap weryfikacji aplikacji jest już za nami, możliwość ich składania była komunikowana do uczelni medycznych, Wojewódzkich Ośrodków Koordynujących Populacyjny Program Wczesnego Wykrywania Raka Piersi i centrów onkologicznych.

Mają Państwo też w ofercie Produkty z Różową Wstążką, jaki procent z ich sprzedaży jest przeznaczany na cele charytatywne?

Działania w ramach kampanii prowadzone są dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży Produktów Avon z Różową Wstążką. Przeznaczamy na ten cel całkowity dochód z ich sprzedaży. Są dostępne w każdym katalogu Avon, na stronie www.avon.pl oraz w sklepie stacjonarnym marki – Avon Studio w warszawskich Złotych Tarasach. Do tego roku udało nam się zebrać na działania w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi blisko 17 mln złotych.

Październik jest wyjątkowym miesiącem, jeśli chodzi o raka piersi. Czy w tym miesiącu podejmują Państwo jakieś szczególne działania?

Staramy się mówić o tym, jak ważna jest profilaktyka raka piersi przez cały rok, nie tylko w październiku. Przez cały rok zbieramy fundusze na badania USG piersi i w październiku zapraszamy kobiety z całej Polski do Gabinetów z Różową Wstążką. W tym roku pozyskaliśmy do akcji partnerów – Nestlé FITNESS, Avivę i Škodę, dzięki czemu udało nam się dofinansować aż 5500 badań w 67 gabinetach w całej Polsce.

Avon to kobieca firma, czy również pracownicy są zaangażowani w walkę z rakiem piersi?

Od 1998 roku uświadamiamy kobietom w Polsce jak ważna jest profilaktyka raka piersi oraz, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. W te działania rok rocznie angażują się nasze ambasadorki, konsultantki, ale również pracownicy naszej firmy. Dlatego też co roku także kobiety pracujące w Avon mają możliwość skorzystania z bezpłatnych badań USG piersi, które przeprowadzają firmy medyczne w siedzibie Avon zarówno w Warszawie jak i w Garwolinie.

Gabinety z Różową Wstążką 2015:

•W tym roku, w październiku trwa już 8 edycja akcji Gabinety z Różową Wstążką realizowanej wspólnie przez Avon i Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum.
•W 2015 r. zostanie dofinansowanych aż 5 500 badań USG piersi w Gabinetach z Różową Wstążką w całej Polsce!
•Kampania jest finansowana ze sprzedaży Produktów Avon z Różową Wstążką oraz dzięki wsparciu Partnerów akcji – marek Aviva, ŠKODA i Nestlé FITNESS
•Badania USG w ramach Gabinetów z Różową Wstążką są współfinansowane dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów Avon z Różową Wstążką