KOMUNIKAT AVON COSMETICS POLSKA W SPRAWIE POSTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

11.06.2017

Warszawa, dn. 11 czerwca 2017 r.

KOMUNIKAT AVON COSMETICS POLSKA
W SPRAWIE POSTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

 

W nawiązaniu do informacji opublikowanych przez Panią Patrycję chcemy przekazać, że nawiązaliśmy bezpośredni kontakt i nie zostawimy Pani Patrycji bez pomocy.

Jest nam bardzo przykro z powodu okoliczności, w jakich znalazła się Pani Patrycja. Jednocześnie przepraszamy za brak oczekiwanej reakcji. Ta historia wiele nas nauczyła
i zrobimy wszystko, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.

Pragniemy też podkreślić, że kiedy firma dowiaduje się o chorobie nowotworowej obecnego lub byłego pracownika podejmuje działania w celu udzielenia możliwej pomocy. W tym zakresie AVON współpracuje z Fundacją Onkologiczną Alivia, której przekazuje wsparcie finansowe.

Będziemy informować na temat postępów w tej sprawie.

 

W imieniu

AVON COSMETICS POLSKA

Ewa Wojtarowicz

Communication Manager

tel,: 789 280 280

Akcja AVON „Gabinety z Różową Wstążką” wystartowała

04.10.2017

gibinety

1 października wystartowała 10. edycja akcji AVON „Gabinety z Różową Wstążką”! Kobiety z całej Polski skorzystają z 7000 dofinansowanych badań USG piersi. Akcja prowadzona będzie przez cały październik we współpracy ze Stowarzyszeniem ,,Amazonki’’ Warszawa-Centrum.

W tym roku AVON dofinansuje aż 7000 badań USG piersi w Polsce! Przez cały październik będzie można z nich skorzystać w 103 gabinetach na terenie całej Polski. Rekordowa liczba badań zostanie sfinansowana przez AVON także dzięki zaangażowaniu użytkowników aplikacji Endomondo, którzy zamienili  tysiące stawianych codziennie kroków i przemierzanych kilometrów na realną pomoc. W ramach akcji poprzedzającej tegoroczny Dzień Różowej Wstążki – „AVON Walk & Ride. Każdy kilometr ma znaczenie” udało się zebrać dodatkowe środki na badania.

„Gabinety z Różową Wstążką” to program, który nie tylko przypomina, jak ważna jest profilaktyka, ale nieprzerwanie od 10 lat umożliwia kobietom wykonanie kontrolnych badań diagnostycznych. Gabinety, które dołączyły do akcji, są rozmieszczone na terenie całego kraju, aby umożliwić skorzystanie z badań jak największej grupie kobiet. Placówki te wyróżniają się troską o pacjenta oraz najwyższym standardem obsługi. Szczegółową listę gabinetów można znaleźć na stronie: www.avonkontrarakpiersi.pl.

Kampania AVON Kontra Rak Piersi działa już od 1998 roku i jest jedną z największych inicjatyw dedykowanych profilaktyce raka piersi w Polsce. Celem kampanii jest uświadomienie kobietom, że rak nie jest wyrokiem, a regularne badania USG piersi, mogą uratować życie. Działania podejmowane w ramach akcji mają przypominać, że jedynym  i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych.

Kampanię AVON Kontra Rak Piersi można wspierać cały rok, kupując produkty z Różową Wstążką dostępne u Konsultantek AVON i na stronie: www.avon.pl.

Razem możemy więcej!

Wyniki globalnego badania AVON i start kampanii „Breast Cancer Promise”

29.09.2017

Wyniki globalnej ankiety AVON potwierdzają: większość kobiet na świecie nie potrafi rozpoznać wczesnych objawów raka piersi.

breast-cancer-promise_logo25 września 2017, Londyn: AVON ogłasza wyniki badania i start długofalowej globalnej kampanii Breast Cancer Promise. Dane ujawniają niewiedzę kobiet w zakresie rozpoznawania objawów raka piersi i brak świadomości czynników ryzyka zachorowania. AVON obiecuje pomóc kobietom zrozumieć raka piersi, co wpisuje się w dotychczasową tradycję kampanii AVON KONTRA RAK PIERSI. Wraz z doświadczonymi dydaktykami, partnerami, organizacjami zdrowotnymi i specjalistami w tej dziedzinie AVON zamierza edukować i zbudować świadomość społeczną na temat tej choroby, by każda kobieta wiedziała, co zrobić, by ją pokonać.

Badanie przeprowadzone przez AVON objęło 19 000 osób, a jego wyniki pokazują jasno, że zbyt wiele kobiet na całym świecie wciąż za mało wie o symptomach i czynnikach ryzyka zachorowania na raka piersi. Powodem tej sytuacji może być brak informacji: 30% badanych twierdzi, że nikt nigdy nie edukował ich, jakie zmiany w piersi mogą być powodem do zmartwień. 1/4 uważa, że guzek to jedyny objaw raka piersi, który można rozpoznać bez użycia sprzętu medycznego. Spośród kobiet poproszonych o zidentyfikowanie 10 typowych oznak choroby, tylko 2% potrafiło poprawnie wybrać wszystkie objawy.

Rozpoznanie objawów dla większości kobiet nie jest wcale proste

Mniej niż połowa (42%) badanych twierdzi, że wie, jakie zmiany w piersi mogą być objawem choroby. Na każdych 5 pytanych, tylko 2 osoby twierdzą z pewnością, że potrafią rozpoznać zmiany w piersi, które mogą być objawem raka. Chociaż 73% ankietowanych deklaruje, że bada piersi pod kątem zmian w ich wyglądzie, wiele z nich nie może z całą pewnością stwierdzić, że potrafi rozpoznać objawy choroby. Ponadto, ponad połowa badanych (60%) z wielu powodów zwleka ze zgłoszeniem się do lekarza, np. ponieważ wstydzi się lub boi odbyć wizytę, bądź też nie ma dostępu do opieki medycznej.

Styl życia też ma znaczenie

Niewiele kobiet jest też świadomych faktu, że istnieje kilka znaczących czynników związanych ze stylem życia, które mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi. Prawie 2/3 (64%) badanych nie zdaje sobie sprawy, że regularne ćwiczenia mogą pomóc zapobiec chorobie. Podobnie 63% nie wie, że spożywanie alkoholu wiąże się z podniesionym ryzykiem wystąpienia choroby.

breast-cancer-promise_infografika-na-strone

Przede wszystkim profilaktyka

Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że rak piersi zabija ponad 500 000 kobiet na świecie każdego roku. Ta liczba mogłaby być znacząco niższa, gdyby rak był wykrywany we wczesnym stadium rozwoju. W ciągu ostatnich 25 lat firma AVON oraz AVON Foundation for Women przekazały ponad 800 mln dolarów na rzecz profilaktyki raka piersi. Działania edukacyjne objęły 180 milionów kobiet, a kolejnych 20 milionów skorzystało z finansowanych przesiewowych badań zdrowotnych.

„Wczesne wykrycie raka piersi jest kluczowe w jego leczeniu. Tymczasem, nasza ankieta pokazuje, że kobiety nie są świadome ryzyka i nie widzą, jakich objawów szukać. Chcemy to zmienić z pomocą naszej globalnej sieci ludzi dobrej woli: 6 milionów naszych Konsultantek i ponad 26 000 pracowników. Wspólnie pomożemy kobietom na całym świecie zrozumieć raka piersi. Chcemy zbudować ich świadomość, by każdego dnia były pewne swojego zdrowia.” – mówi Sheri McCoy, Dyrektor Generalna AVON.

Dr Paul Goss, Prezes Naukowego Komitetu Doradczego Fundacji AVON i Dyrektor Centrum Badań nad Rakiem Piersi szpitala w Massachusetts dodaje: „Wyniki badania przeprowadzonego przez AVON pokazują, jak wiele pracy jeszcze przed nami w budowaniu świadomości raka piersi wśród społeczzeństwa, a także w edukowaniu o czynnikach ryzyka, wczesnych objawach raka piersi i sposobach działania w przypadku ich wykrycia. Świadomość kobiet jest najważniejsza, bo umożliwia rozpoznanie raka we wczesnym stadium jego rozwoju. A wczesna diagnoza otwiera drogę do skutecznego zwalczania raka i ratowania życia kobiet.”

AVON Breast Cancer Promise

W ramach kampanii AVON Breast Cancer Promise, firma zobowiązuje się stworzyć we współpracy z organizacjami charytatywnymi i specjalistami w dziedzinie raka piersi, światowy ruchu skupiający się na uświadamianiu kobietom, jakie są czynniki ryzyka tej choroby. AVON chce zaktywizować swoją sieć 6 milionów Konsultantek na całym świecie oraz wykorzystać katalogi i internetowe środki przekazu informacji, by pomóc 50 milionom kobiet rocznie (i ponad 250 milionom kobiet w ciągu 5 lat) nauczyć się rozpoznawać wczesne objawy raka piersi. Firma pragnie pomóc każdej kobiecie zrozumieć, kiedy i gdzie powinna szukać pomocy lekarskiej, poprzez skierowanie jej do lokalnej służby medycznej i organizacji charytatywnych lub poprzez ufundowanie przesiewowych badań mammograficznych.

Więcej informacji o kampanii: https://www.avonfoundation.org/programs/breast-cancer/

Krótki film podsumowujący wyniki globalnego badania AVON:

OŚWIADCZENIE AVON COSMETICS POLSKA W SPRAWIE POROZUMIENIA Z PANIĄ PATRYCJĄ FREJOWSKĄ

14.06.2017

OŚWIADCZENIE AVON COSMETICS POLSKA

W SPRAWIE POROZUMIENIA Z PANIĄ PATRYCJĄ FREJOWSKĄ
Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami dzisiaj odbyło się spotkanie z Panią Patrycją Frejowską, naszą byłą współpracowniczką, autorką posta, w którym opisała historię zakończenia naszej współpracy w maju br. Celem spotkania było omówienie konkretnych form pomocy, której jako firma możemy udzielić Pani Patrycji.

Historia Pani Patrycji stała się dla nas impulsem do zbudowania zupełnie nowego systemu wsparcia naszych chorujących pracowników i współpracowników. Stworzyliśmy nowe stanowisko – Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym –
i zaproponowaliśmy je Pani Patrycji. Pani Patrycja przyjęła ofertę i będzie zatrudniona w AVON Polska. Jak wszyscy pracownicy Pani Patrycja zostanie również objęta prywatną opieką medyczną.

W imieniu swoim, jak i naszej firmy chciałam oficjalnie przeprosić Panią Patrycję. Jak tylko dowiedziałam się o całej sytuacji, osobiście zaangażowałam się w jej rozwiązanie. Wyciągnęliśmy wnioski i zrobimy wszystko, żeby podobne sytuacje nie miały miejsca w przyszłości. Właśnie dlatego poprosiliśmy Panią Patrycję, by objęła nowo utworzone stanowisko – Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym. Pani Patrycja przyjęła naszą propozycję. Wierzę, że razem z Panią Patrycją będziemy mogli jeszcze lepiej troszczyć o zdrowie kobiet chorych na raka – mówi Dyrektor Zarządzająca AVON Cosmetics Polska – Barbara Goździkowską.

Doceniam, że objęłam w AVON stanowisko Pełnomocnika ds. Pomocy Pracownikom Przewlekle Chorym i dzięki temu będę mogła pomagać innym osobom, które mogą potrzebować w przyszłości pomocy – mówi Patrycja Frejowska.  

W imieniu

AVON COSMETICS POLSKA

Ewa Wojtarowicz

Communication Manager

ewa.wojtarowicz@avon.com

tel. 789 280 280

Cykl seminariów „Rak piersi – profilaktyka, diagnostyka, leczenie”

21.12.2016

2 grudnia rozpoczął się cykl seminariów „Rak piersi – profilaktyka, diagnostyka, leczenie”, realizowany wspólnie przez AVON i  Polskie Towarzystwo Chirurgii Onkologicznej w ramach kampanii AVON kontra Rak Piersi. Szkolenia dla lekarzy medycyny rodzinnej, pielęgniarek i położnych odbędą się w Lesznie, Suwałkach, Ciechanowie i Zamościu. Celem projektu jest poszerzenie wiedzy z zakresu profilaktyki, diagnostyki i leczenia raka piersi.

Rak piersi, najczęściej diagnozowany nowotwór u kobiet, rozpoznawany jest rocznie u około 18 tysięcy Polek*. Co roku umiera w Polsce na tę chorobę ponad 5500 kobiet, głównie z powodu wykrycia jej w zbyt zaawansowanym stadium.

Projekt AVON i Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej jest skierowany do lekarzy medycyny rodzinnej, pielęgniarek i położnych – specjalistów, którzy na co dzień zajmują się zdrowiem kobiet i dzięki temu mogą mieć realny wpływ na zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki raka piersi i zachęcić je do regularnych badań. Rola lekarzy medycyny rodzinnej ma również ogromne znaczenie w procesie diagnostyki, leczenia i obserwacji pacjentek.

Patronat naukowy nad cyklem objęło Polskie Towarzystwo Chirugii Onkologicznej. Podczas seminariów zostaną poruszone zagadnienia dotyczące epidemiologii, techniki badania piersi, badań profilaktycznych, diagnostyki oraz leczenia. Poszczególne bloki tematyczne poprowadzą eksperci z Centrum Onkologii – Instytutu w Warszawie: mgr Małgorzata Rejent, dr n. med. Jacek Piechocki, dr n.med. Agnieszka Jagiełło-Gruszweld oraz dr Roman Dubiański. Jeden z modułów poprowadzi wykładowca z miejscowego ośrodka onkologicznego, który zadba o osadzenie zdobytej wiedzy w lokalnych uwarunkowaniach. Partnerem organizacyjnym cyklu jest Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

*Źródło: Zachorowania i zgony na nowotwory złośliwe w Polsce. Krajowy Rejestr Nowotworów, Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej – Curie, Joanna Didkowska, Urszula Wojciechowska.

Terminy i lokalizacje seminariów:

2 grudnia – Leszno, 9 grudnia – Suwałki, 10 grudnia – Ciechanów, 16 grudnia – Zamość

Kampania #befirst – bądź o krok przed rakiem

22.06.2016

Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa Centrum wspólnie z AVON przeprowadzili projekt edukacyjny #befirst- bądź o krok przed rakiem. Celem projektu było zwiększenie świadomości na temat profilaktyki raka piersi wśród młodzieży.
więcej >

AVON i Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum rozpoczynają kampanię #befirst – bądź o krok przed rakiem

30.03.2016

Już w kwietniu, z inicjatywy Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum i AVON, organizatora kampanii AVON kontra Rak Piersi, rusza projekt #befirst – bądź o krok przed rakiem. Rak piersi to najczęściej występująca choroba nowotworowa u kobiet w Polsce, każdego roku zapada na niego około 17 tysięcy Polek. Z powodu zbyt późnego wykrycia choroby umiera ich rocznie blisko 5 000. W ostatnich latach obniża się zdecydowanie wiek kobiet zapadających na tą chorobę, dlatego ważne jest szerzenie świadomości na temat profilaktyki nowotworu piersi już wśród młodzieży. Potrzebę edukacji młodych osób i podjęcia działań dotyczących profilaktyki zauważa Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum i AVON.

#befirst – bądź o krok przed rakiem to projekt edukacyjny, skierowany do uczniów szkół średnich z województwa mazowieckiego. Za pośrednictwem akcji, Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum, przy wsparciu AVON chce zachęcić młode kobiety, aby jako pierwsze podjęły działania mające na celu wyeliminowanie zagrożenia jakim jest rak piersi, aby były „o krok” przed nim dzięki edukacji i profilaktyce. Akcja ma na celu zapewnienie dostępu do edukacji na temat raka piersi młodym osobom, co pozwala na podejście do choroby nowotworowej bez uprzedzeń i strachu. Jej zamierzeniem jest także pokazanie, jak pomóc sobie i najbliższym, gdy w przyszłości dotknie nas choroba nowotworowa.

Do udziału w akcji #befirst – bądź o krok przed rakiem zostały zaproszone szkoły licealne z województwa mazowieckiego. W pierwszych 15 placówkach, które potwierdzą chęć udziału w projekcie zostaną zorganizowane spotkania, które poprowadzą lekarz-onkolog lub pielęgniarka onkologiczna oraz członkinie Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum. Podczas spotkań uczniowie poznają zasady profilaktyki raka piersi oraz metody wczesnego wykrywania chorób onkologicznych. Szkolenia będą odbywać się przez półtora miesiąca, od 1 kwietnia do 16 maja bieżącego roku.
Dla uczniów szkół biorących udział w akcji zostanie rozpisany konkurs filmowy. Jego przedmiotem będzie przygotowanie krótkiego filmu w kontekście profilaktyki raka piersi. Nagrodą w konkursie będą warsztaty filmowe.

Projekt #befirst – bądź o krok przed rakiem został całkowicie sfinansowany ze środków kampanii AVON kontra Rak Piersi w ramach współpracy między Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa-Centrum a firmą Avon Cosmetics Polska. AVON i Stowarzyszenie od 8 lat prowadzą także wspólną akcję Gabinety z Różową Wstążką, która umożliwia kobietom przeprowadzenie badań USG piersi.

AVON patronem filmu „Mama” z Penelope Cruz

04.12.2015

Profilaktyka i działania podnoszące świadomość społeczną w zakresie raka piersi to najważniejszy strategicznie projekt prowadzony przez Avon na świecie.

Działania związane z podnoszeniem świadomości w zakresie raka piersi trwają przez cały rok, nie tylko w październiku.

W grudniu w ramach kampanii AVON kontra Rak Piersi AVON został partnerem filmu „Mama” z gwiazdą hiszpańskiego kina Penelope Cruz w roli głównej. To wzruszająca historia o walce z rakiem piersi, ale też o miłości i pokładach nowej energii do życia, które potrafi wyzwolić choroba.

Zapraszamy do obejrzenia tego niezwykłego filmu w kinach w całej Polsce od 4 grudnia!

mama

AVON Liderem Filantropii!

26.11.2015

Z przyjemnością informujemy, że Avon Polska został jednym z laureatów dziewiątej edycji konkursu „Liderzy Filantropii” organizowanego przez Forum Darczyńców.

więcej >